Saturday, January 1, 2011

selamat tahun baru semua........ harap tahun nie boleh lah ngail n memukat ikan.........

salam semua...... dan salam 1 malaysia
tahun lepas taak banyaaaak masa ngail sebab sibuk kijer jer sampai lupa ader blog... heheheehehheh tahun nie insyaallah kalau ader masa aku ikut kekawang gi ngail atau memukat akan aku selitkan gambor nanti....
sebenar nyer banyak juga gambor tahun lepas aku gi ngail.... tapi dah setahun malu pulak nak taruh dalam blog.... tapi untuk tatapan kekawan ader gak gambor nie yer.....

ader guja gambar aku ngail tapi dah sampai umah lah kat tmpt ngail tak sempat ambik gambar lah......






ikan sebarau sg lembing dalam 1kilo jer.....
mujur dapat kalau tak putih mata jer aku.....



ikan kalau nak kena kail tak kira kan.....
itu nama nyer Rezeki.....



nah kau..... satu besen ikan ari tu aku dapat....



bersama dgn isteri tersayang ke taman negara pahang....





cuba teka mesin ngail nie ader jual tak......
agak-agak korang ader tak mesin ngail jenis nie di pasaran...
ini aku ambil masa ikut kerumah pak long...
mesin nie dia buat dari bahan terbuang....
cuba perhatikan betul-betul mesin nie..
korang pun boleh buat juga....mesin nie untuk ngail ikan tengiri..





Gerung belang nie kat pantai dungun....
masa nie dah petang, rezeki dapat juga...
itulah rezeki siapa sangka kan.....





dalam banyak ikan lampam jawa yg dapat inilah yg paling
besar sekali tahun lepas dalam 1 kilo juga ikan nie
itu pun guna jaring kawan sebab air banjir kan ikan mesti kuar punya...



ini salah satu hobi aku bila tak dapat mengail
dah tentu ps2 jadi hiburan aku...heheheehe
lepaskan geram jer.....




tempat yg damai kalau nak mgail kat sini....
ikan banyak terutama sekali haruan....
ikan lain ader juga aku pernah dapat iakn kelah kat cni
tapi sampai umah jer kelah mati....
lepastu kelah aku goreng jer lah....
makan...




ok lah kekawan nanti aku sambung lagi bila aku ader trip yg lain ok, sekarang pun aku dah ader geng ngail kat ofis aku nie, nie semua sebab budak baru nie kaki ngail...belaka..
asalamualaikum semua....

No comments:

Post a Comment